.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مجلس باید در برابر هرگونه خودرایی بایستد

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در دیدار با جمعی از اعضای فراکسیون دانشگاهیان مجلس با تاکید براینکه مجلس باید در برابر هرگونه خودرایی بایستد، خاطرنشان ساخت: تدبیر مجلس باید به گونه ای باشد که با رعایت ضوابط تمام قوانین مورد نیاز کشور را تصویب کرده و دولت هم باید تمامی این قوانین را اجرا کند. 

به گزارش شمال نیوز به نقل از خانه ملت تعدادی از اعضای فراکسیون دانشگاهیان مجلس امروز پنج شنبه - 25 فروردین ماه - با "آیت الله العظمی صافی گلپایگانی" مرجع تقلید شیعیان در محل دفتر ایشان در قم دیدارکردند و به ارائه گزارشی از وضعیت کشور در مورد مسائل سیاسی، فرهنگی و اقتصادی پرداختند.

آیت الله صافی گلپایگانی با بیان این که نمایندگان باید تمام استفاده را از فرصتی که برای حضور در مجلس دارند، بکنند و در راه خدمت به خلق قدم بردارند، تصریح کردند: نقش مجلس در اصلاح مملکت برای همه مشخص است و کسانی که عهده دار منصب نمایندگی می شوند نباید این شغل را کم اهمیت تصور کند.

ایشان با مخاطب قرار دادن نمایندگان حاضر در این نشست تاکید کردند: تمام نمایندگان باید در رای دادن به طرح‌ها و لوایح نهایت دقت را به خرج دهند زیرا تک تک آنها باید در برابر مردم و در نهایت در برابر پروردگار پاسخگو باشند.

آیت الله صافی گلپایگانی تصریح کردند: اگر مجلس وظایف خود را به خوبی انجام دهد و با شجاعت و درایت کار را پیش ببرد بیشتر مشکلات کشور حل می شود.

ایشان به اشاره به جایگاه مجلس در اداره کشور تصریح کردند: مجلس باید مملکت را قانونمند کند و مانع بروز هرگونه خودرایی در کشور شود و تدبیر مجلس باید به گونه ای باشد که با رعایت ضوابط تمام قوانین مورد نیاز کشور را تصویب کند و دولت هم باید تمامی این قوانین را اجرا کند.



نمایندگان در تصویب بودجه نهایت دقت را بکنند

آیت الله صافی گلپایگانی در ادامه سخنان خود با اشاره به بررسی بودجه سال 90 در مجلس تصویب بودجه را از مهمترین وظایف مجلس خواند و گفت: بودجه باید طوری تصویب شود که نشان‌دهنده نیازهای کشور باشد و اگر مجلس غیر این تصمیمی بگیرد مطمئنا مسئول است و باید پاسخگو باشد.

ایشان با تاکید بر لزوم دقت در هزینه کردن بیت المال تاکید کرد: در بودجه بندی و تخصیص اعتبارات باید کمال دقت رعایت شود تا ریالی در موارد غیرضروری مصرف نشود زیرا تمامی این موارد متعلق به بیت المال است و نباید ریالی از آن در موارد غیرضروری هزینه شود.

ایشان همچنین تاکید کردند بودجه باید برای استقلال کشور صرف شود.



نمایندگان نباید مقید به حفظ مقام باشند

آیت الله صافی گلپایگانی در ادامه سخنان خود به بیان رهنمودهایی برای نمایندگان حاضر در این نشست پرداختند و گفتند: خوشبختانه مجلس ما مجلس متدینی است و دقیقا به همین دلیل است که انتظارات مردم از مجلس زیاد است زیرا حفاظت از انقلابی که با خون هزاران شهید برپا شده بر عهده مجلس است و نمایندگان باید در این راستا نهایت تلاش را انجام دهند.

این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود نمایندگان را به مصالحه درباره مسائل روز توصیه کردند و گفتند: نمایندگان باید در مورد مسائل روز عالم باشند و از مشکلات کشور آگاه باشند.

ایشان با ذکر خاطره‌ای از آیت الله العظمی بروجردی گفتند: آیت الله بروجردی در یک نشست خصوصی به ما که طلبه های جوانی بودیم گفتند که من هیچ وقت یک قدم برای رسیدن به این مقام برنداشتم، پس نمایندگان هم باید تلاش کنند که مقید به حفظ مقام نباشند و تنها برای مصالح کشور تلاش کنند.



اعتراضات اخیر مردم منطقه نتیجه استمرار ظلم سران عرب است

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با بیان این که مسائل اخیر منطقه به دلیل سوءمدیریت سیاستمدارانی است که بدون داشتن صلاحیت در مسند نشسته اند گفت: این حکام سالهاست که در مقام خود به انسان، مقام انسانیت و خدا خیانت می کنند. آنچه از سوی اینها رعایت نمی شود رعایت حقوق بشر است.

ایشان در ادامه با اشاره به وضعیت بحرین تصریح کردند: اقلیت غیرصالح مدتهاست در بحرین بر مردم مظلوم این کشور ظلم می کنند و غرب در برابر این موضوع سکوت کرده است./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.057 seconds.